PART 1 > ALKISAH bersama BAS SUASANA EDARAN

aku baru start blogging, tp dh bnyk aku post dalam maser satu hari. mb sbb utama die aku boring kot. haha. citer seterusnya adalah citer tentang KENDERAAN AWAM yang aku gunakan utk ke kuliah setiap hari. huhu. gamabr di bawah ni adalah salah satu bas yg bwk aku pegi balik dari kolej ke kuliah. dh 2 sem aku naik bas ni. mcm2 aku dah tempuhi. JANGAN GELAK. korg xtau lagi aper yg aku dah tempuhi. sbb aku dgr bukan sumer uni provide transport plajar mereka. kena jalan kaki. mb sebab upm luas, bnyk ladang, so kawasan ke fakulti jauh kot. xkn nak jalan kaki kn? hehe.




EVENT 1-PEMANDU BAS YANG BAIK HATI

event ini berlaku ketika kaki aku terseliuh. kelas aku satu hari paling min adalah sebanyak 5 jam sehari n paling max adalah 8 jam. nak dijadikan citer, kaki aku terseliuh dan aku hanyer diberi MC SEHARI SAJA. doktor tu banyak kali la berleter, jgn bnyk berjalan, kurgkan aktiviti, last2 tulis mc sehari sajer. nk wat caner? klas still kelas, tanpa mc, nnti kehadiran x cukup n u know the next. mb korg igt, aku kerap ponteng kelas so hari yang penting cmni dah x leh ponteng dah. SALAH pemikiran korg. aku mmg ponteng kelas tapi x kerap ok. haha. sambung balik. aku igt aku xleh ponteng n kena g kelas aritu sbb aritu ader lab. lab itu adalah makmal n makmal adalah pair work. partner aku SARAH. kejer lab banyak n aku xnak die wat sorang2. kesian. tu sbb aku g kelas. huhu. dgn kaki yg terhencot hencot, aku naik tangga bas. seriously, pergerakan aku sgt terbatas n org pandang seolah olah aku xder kaki. but LIFE MUST GO ON. PEMANDU BAS YANG BAIK HATI ni kesian tgk aku naik tangew bas. pak cik tu tanyer knaper x rehat dekat kolej jer? dgn kaki mcm tu nak naik bas. aku ckp mc dah habis. haha. pak cik tu pon gelak. apa yang membuatkan aku TERHARU adalah die suruh budak lain berdiri n bagi aku duduk sbb aku sakit. sebenarnyer aku x kesah pon berdiri sbb yg sakit kaki aku n aku sbnrnyew x leh berdiri jer pon. tapi sikap seorang ayah yang ditunjukkan sebenarnyew membuat aku menitik air mater jgkla. die boleh wat bodo jer pon, xyah sibuk sibuk. n lpas tu pon klu aku naik bas die ni lagi mesti die akan tanyer lagi kaki dah ok? sedangkan dah sebulan dh pon kaki aku sihat. haha. BUKAN GATAL ok. klu korg kenal die korg akn teringt kat ayah korg.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment